zaterdag 9 december 2023

Mijn Genaelogie -stamboom Verleden. Van Eden



Ik ben Nadia Susanne Maria van Eden.

En ik doe al wat jaartje onderzoek naar mijn Familie stamboom van Eden/ van Eeten. Ik heb ondekt dat naarmate het onderzoek vordert. Dat de achternaam verandert van Eden naar van Eeten. 

Hieronder ga ik alleen de voorouder doen van Eden/  van Eeten. 

Ik beging bij mijzelf.

Nadia Susanne Maria van Eden. 
Geboren op Donderdag  01-11-1990 Haarlem 
Ik heb 2 kinderen. 

Mijn Vader is 

Willem Adries Hugo van Eden. Getrouwd met Ingrid Westerop 1982 
Geboren op Vrijdag 06-10-1950 Haarlem 
2 kinderen hebben ze. 





Gerrit Jan van Eden
Mijn Grootouder is 

Gerrit Jan van Eden Getrouwd met Agnes Catharina Hendrikje Kerkhoff 1944
Geboren op Vrijdag 29-09-1916 Groningen.
Overleden op Zaterdag 24-09-1988 Haarlem 
5 kinderen hebben ze 

Mijn opa is op Woensdag 01-04-1936 goed gekeurd voor de militairen keuring.
of die ook echt gevochten heeft weet ik niet, 






    Mijn Oudergrootouder is 

Simon van Eden Getrouwd met Johanna Alberdina van Dijk 1908 
Geboren op Maandag 16-11-1885 Amersfoort 
Overleden op Donderdag 24-06-1926 Haarlem 
4 kinderen hebben ze 


Mijn Oudergrootouder is op Dinsdag 30-05-1905 goed gekeurd voor de militairen Keuring. Op Vrijdag 01-08-1913 is overgegaan Landweer. ( kan je lezen op anderen pagina. )  Ontslagen diensteinde op Dinsdag 31-12-1918. 







Familie van Eden en Van Dijk hebben samen een gescheidenis, omdat ze samen in de banketbakkerij fabriek, beschuit en anderen dingen hebben gemaakt. 

 Van Eden's tafelbeschuit en van Dijk's beschuit .
Is nog moeilijk wat te vinden. Ik ga binnenkort naarfamilie en dan ga ik even verder kijken wat ik nog meer kan vinden of wat zij weten. 









Mijn Betovergrootouder is

Jasper Van Eden Getrouwd met Antje Buijs 1885 
Geboren op Zondag 04-11-1860 Kommenie 
Overleden op Zaterdag 07-08-1926 Haarlem 
10 kinderen hebben ze 



Mijn oudouder is 

Simon van Eden Getrouwd met Grietje de Jong 1850 
Geboren op Zondag 02-11-1834 Wormerveer 
Overleden op Zaterdag 31-08-1867 
5 kinderen hebben ze 


Mijn oudgrootouder is 


Jasper Pieterszoon van Eden Getrouwd met Grietje Sluijk 1822 
Geboren op Donderdag 18-02-1779 Wormerveer 
Overleden op Woensdag 01-03-1876 Krommenie 
7 kinderen hebben ze



Mijn oudovergrootouder is 

Pieter Van Eden Getrouwd met Grietje Dirk Wennis
Geboren op Zondag 13-10-1754 Wieringerwaard.
Overleden op Woensdag 29-12-1819 Wormerveer 
2 kinderen hebben ze 


Mijn Oudbetovergrootouder

Jasper Janz van Eeten Getrouwd Diewertje Pieters Timmerman 
Gedoopt op Zondag 31-03-1726  Vianen 
Geboren op 
Overleden op Vrijdag 02-11-1781 Wieringerwaard
7 kinderen hebben ze.


Mijn Stamouder is 


Jan van Eeten Getrouwd met Metje/ Metije Beek/Beete ongeveer 1717
Gedoopt op Woensdag 22-05-1680  Vianen 
Geboren ?
Overleden ? 

Hier onder links van de stamboom van Eden 

https://www.myheritage.nl/site-family-tree-563358301/01-11-1990 
https://www.familysearch.org/tree/pedigree/landscape/GQXM-6S6 




Wat de Familie namen betekent en de familie wapens:

 

Van Eden.

De naam Eden betekent “plaats van plezier en verrukking” Het is een magische, vredige naam met bijbelse wortels. Volgend de bijbel was het Hof van Eden Gods geschenk aan de eerste mensen, Adem en Eva.




·         Wapen: Gevierendeeld: I en IV in goud een zwarte leeuw, rood gekroond , getongd en genageld II en III in goud een blauw dwarsbalk, beladen met drie zilveren St. Jakobsschelpen, geplaats in de richting van de dwarsbalk.

 

·         Helmteken: een gouden hertengewei

 

 

·         Dekkleden: goud , gevoerd van zwart.

 

 

·         Wapenvoerder:  persoonsnaam Van Eden.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boeken lijst kunnen helpen met je Genealogie onderzoek.

Boeken die je kunnen helpen met het onderzoek naar je familiestamboom. Deze boeken hebben mij al iets verder geholpen naar wat je kan opzoek...